Erasmus+

Po úspěšném uzavření předcházejícího projektu Erasmus+ týkající se Žákovských Parlamentů jsme se opět stali koordinátorskou školou nového projektu Erasmus+

ERASMUS+ 2022 – 2024 “SUCCESS FOR EVERY CHILD in the virtual world and inclusion in the real world”


Colegio Nuestra Seňora del Rosario - Španělsko Paterna (Valencie)

  • Mateřská a Základní škola (děti od 3-16 let), 702 žáků, 53 učitelů
  • Anglický program tzv. „Angličtina plus“, který umožňuje studentům mít o 5 hodin týdně více angličtiny
  • Studenti z velmi rozdílného sociálního prostředí. Škola se nachází v sociálně slabé čtvrti s vysokou nezaměstnaností a většina studentů pochází z této oblasti. Tyto rodiny škola podporuje finančně. Ale je zde i velké množství studentů, kteří pocházejí z vysokého standardu.


Osnovna škola Bol – Chorvatsko Split

  • Základní škola 430 žáků (6-14 let), 37 učitelů.
  • Inkluzivní škola -  4 žáci se zdravotním postižením v samostatné třídě a 26 žáků s lehkými poruchami učení, kteří jsou zařazeni do tříd s ostatními dětmi.
  • Zaměřena na rovné příležitosti, výuku tolerance a porozumění pro druhé.
  • Sportovní třídy, které vyučují specializovaní lektoři.

Escola Secundária Manuel Cargaleiro - Portugalsko – Amora – ca. 25km od Lisabonu

  • Základní a Střední škola - 1000 žáků (12-18 let), 100 učitelů a 40 asistentů
  • Studenti pocházejí z nejrůznějších sociálních vrstev (někteří studenti mají velmi vysoký standard zázemí a někteří dostávají sociální podporu ze školy)
  • Studenti, kteří pochází z afro-portugalsky mluvících zemí, brazilští studenti, také z východní Evropy. Mají speciální program – Nexus – který poskytuje poradenství a podporu studentům, jejichž mateřským jazykem není portugalština.
  • Většina studentů ve škole se však narodila v Portugalsku. Tyto multikulturní aspekty podporují inkluzivní a rozmanité Metody a přístupy k učení.

Se zapojenými školami jsme se domluvili na těchto výstupech:

  • Logo projektu
  • Soubor programů pro adaptační pobyty
  • Digitální nástroj pro mapování výskytu šikany
  •  Soubor aktivit na podporu zdravých vztahů ve třídách
  • Sada piktogramů pro bezpečný pohyb ve virtuálním prostoru
  • Manuál pro začlenění dětí s různými mateřskými jazyky
  • Elektronický sborník, jehož konečná podoba bude zobrazena na webových stránkách všech škol a evropském portále
  • Zpracování výstupů z adaptačních pobytů – zpracování všech poskytnutých materiálů z adaptačních pobytů, zhodnocení  jejich efektivity.
  • Vypracování sbírky příkladů dobré praxe
  • Hodnocení digitálního vybavení jednotlivých škol
  • Zpracování výsledků digitální gramotnosti dětí. Porovnání vyhodnocených dotazníků z jednotlivých škol, zjištění silné a slabé stránky škol.
  • Zpracování Minimálního preventivního programu

Všechny výstupy, informace o výjezdech, fotodokumentace, videa budou zveřejněna na webových stránkách projektu a Evropském portále.

Prohlášení o přístupnosti, realizace webu icard.cz | design: Bob Stránský