Odbourávání stresu

dílničky

DÍLNIČKY
Lili
Čokoládová :
Za mě asi nejlepší, bavili jsme se o naší oblíbené čokoládě a co o nás povahově vypovídá. Potom jsme se rozdělili do čtyř skupinek a dostali dohromady čokoládu kterou jsme si rozehřáli v misce nad svíčkou. K tomu nám dali i ovoce, to bylo dobré, nejlepší byl banán namočený v rozehřáté čokoládě.
Optické klamy :
To bylo hodně zajímavé. Bylo to v rámci prezentace. Pan učitel nám vždy něco ohledně klamu řekl a pak ukázal obrázek, na kterém jsme to zkoušeli nebo hledali
a každý viděl něco jiného. Třeba tam byly tři žluté tečky v nějakém určitém pozadí, když jsme se na to dívali poprvé, nic úžasného na tom nebylo, potom nám ale pan učitel řekl, že se máme zaměřit jen na jednu a v tom momentě ty další dvě zmizely. Je hodně zajímavé, jak náš mozek dokáže fungovat.
Dýchání :
Začalo to tím, že jsme si všichni sedli na zem a začali jsme se nějak bavit o stresu a o tom, jak se v něm uklidnit. A to hlavně klidným dýcháním a to jsme si i zkoušeli. Paní učitelka pustila relaxační hudbu, stopla dvě nebo tři minuty a my zkoušeli správně a klidně dýchat. Už nevím jak se to jmenovalo, ale bylo to 3 sekundy nádech 3 sekundy zadržet dech a 6 sekund vydechovat.

Poslední dílnička, už nevím ani jméno, mě moc nebavila, měli jsme si představovat jak ležíme někde na naší vysněné pláži, podle mě to byla taková práce s hlavou
a představou.

Radim 

Dne 6.3.2023 proběhly pro 9. ročníky odpočinkové  dílničky. Tato akce se uskutečňovala 1. a 2. vyučovací hodinu.
Učitelé si pro nás připravili 4 dílničky a byly to:
1. Dechové cvičení
2. Imaginace
3. Optické klamy
4. Vaření čokolády
Každá toto dílnička trvala cca 20 minut, a poté jsme měli 5 minutovou přestávku na přesun na další.
První dílničku si pro nás připravila p. učitelka Grebeníčková. Při mém příchodu do školy, již mí spolužáci odsunovali do boků učebny lavice. Poté jsme
si měli sednout na zem a dílnička mohla započít. Při této dílničce jsme se zaměřovali na správné postupy dýchání. Paní učitelka nám ukázala dva tyto postupy,  poté jsme si mohli vybrat jeden z těchto postupů a 3 minuty tento
postup praktikovat. Tímto již dílnička skončila a my se mohli přesunout k další.
Na druhou dílničku jsme zamířili do učebny dějepisu, kde již na nás byla připravena p. psycholožka Frolíková
s imaginací. Ta nám řekla, jestli bychom se nemohli přesunout do učebny ŽP, protože tam bylo málo místa. Vzali jsme podložky a přešli do ŽP, tam jsme si tyto podložky rozložili a imaginace mohla začít. Paní psycholožka nás vyzvala, abychom zavřeli oči a začala nás dostávat svými slovy do menšího stavu transu. Měli jsme si uvědomovat své tělo a měli jsme si představit svou vysněnou pláž, avšak ne všichni se tam dostali (např. někdo nemá rád pláže, někomu se to jen nepodařilo), já jsem se tam třeba nedostal, ale i přes to byla tohle dílnička, která se mi líbila nejvíce. Imaginace
skončila, my se vrátili do reality a mohli jsme se přesunout na dílničku č. 3. 

Dílnička č. 3 se nacházela v učebně zeměpisu, byly to optické klamy a s nimi na nás čekal p. učitel Vrobel. Měli jsme od něj přichystanou prezentaci. Na prvních pár slaidech byly nějaké začáteční informace, na dalších už ale byly nachystány optické klamy. Prvnímu z těchto klamů porozuměli všichni, dalšímv již ale všichni ne. Někteří na obrázcích viděli věci, které tam vůbec nebyli, další zase našli na optickém klamu místo dvou obrazců, dokonce tři. Byla to ale zábava. Hodina utekla jako voda a my se mohli přesunout již k poslední z dílniček.
Čtvrtá a závěrečná dílnička se nacházela ve cvičné kuchyňce, zde na nás byla nachystána p. učitelka Nuzíková (Bruštíková) s vařením čokolády. Na počátku
hodiny jsme se dozvěděli něco o historii čokolády
a sběru kakaových bobů. Také jsme zjistili, že čokoláda pomáhá proti stresu, a když je čokoláda více, než 70% je dokonce zdravá. Na tuto dílničku jsme měli nejméně času a tak jsme se celkem rychle na to vaření. Nakrájeli jsme si ovoce, rozpustili čokoládu a mohli jsme si nechat chutnat.
Celý tento program utekl celkem rychle, byla to dobrá náhrada za JČ. Také obdivuji tyto učitele, že se jim do toho vůbec chtělo.



Prohlášení o přístupnosti, realizace webu icard.cz | design: Bob Stránský